HOW TO RECORD VOICE PAKE HP WITHOUT PC / LAPTOP TO BE CLEARLY ~ Audio Evolution Mobile Tutorial Indonesia


HOW TO RECORD VOICE PAKE HP WITHOUT PC / LAPTOP TO BE CLEARLY ~ Audio Evolution Mobile Tutorial Indonesia

Download

Practical and Cheap Way Voice Recording by Mobile
Without Using a PC / Computer / Laptop
Low budget Recording, Clear Voice, Not Crackle

Download the Audio Evolution Mobile Application:
https://goo.gl/t2P4e3 trial version
https://goo.gl/boUQGs paid version full version premium / pro

watch the previous video:
https://youtu.be/8S3_hVO86GU – how to record using cellphone edit via PC

in previous videos laiqul already shared how to easily record sound
only use cellphones, but many have requests for the editing process also on cellphones

Finally laiqul found a free and lightweight application for Android smartphones / mobiles
which can record sound like studio quality, similar to audacity / FL Studio / BITWIG /
Studio One / Ableton Live / Pro Tools / Garage Band / Logic X / Cubase and so on

this application is called DAW or Digital Audio Workstations,
which is useful for audio recording, editing, audio mixing, and all kinds
there is also a mention of this software as, software for making songs
application for making music, how to make songs, how to record sounds clearly,
This sound editor / music editor is perfect for beginners who want to cover songs, or study
how to record home but don't have a computer / pc / laptop
just use a cellphone, record vocals / guitar / bass / etcetera

I hope the video is useful for you guys

Laiqul Fakhri Tutorial:
https://goo.gl/qmLzFo

Cover Pianika Indonesia:
https://goo.gl/D2bu1L

Cover Ukulele Indonesia:
https://goo.gl/mmUUR2

 

The Laiqul Equipment Use:
~ Best DSLR Cameras for Beginners
Canon EOS 550D / Rebel T2i

~ The Best & Cheapest Condenser Microphone for YouTubers
Taffware BM700 – https://youtu.be/FZ5D1t38JRw

~ The best practical DSLR Shotgun Microphone
Rode Video Micro – https://youtu.be/xYfAJOvDLaw

~ Lighting:
Common Philip Home Lights – https://youtu.be/8561He1vGQE
STRIP 5050 RGB LED

Flat Head Headphones / For Recording / Video Editing:
iSK HP-680

don't forget to subscribe if you haven't
https://goo.gl/qiBmPs

keep in touch
http://www.instagram.com/LaiqulFakhri.

Download

source

Have any Question or Comment?

47 comments on “HOW TO RECORD VOICE PAKE HP WITHOUT PC / LAPTOP TO BE CLEARLY ~ Audio Evolution Mobile Tutorial Indonesia

Bang kalo ga pake headset bisa ga?

Reply

Kak kalo buat ngedit rekaman 2 orang beda suara bisa nggk?

Reply

Bg bantu channel saya bg

Reply

bang review kamera 360% dong

Reply

Bang nama aplikasi seting suara di vidio apa

Reply

Bang gimana caranya gabungin video dan audio plisss di jawab?

Reply

Kalo Cara Save Audio Suaranya Gimana Bang?

Reply

Semangat bang ,lagi merintis juga ni bang

Reply

Bro, kasi rekomen mic bagus buat rekam suara buat bikin konten puisi

Reply

Bang boleh minta nomor wa nya gk aku sekalian mau minta ajarin abang buat lagu

Reply

Mantap .. bermanfaat banget info nya.. subscribe chanel aku juga yaa… gratiss

Reply

Sedang berjuang meraih 100 subscriber pertama dengan konten animasi..silahkan mampirr😁🙏

Reply

Good . cara kamu explain itu jelas cuy . gua suka . subscribe

Reply

ada yang sama disini?tiap rekam nyanyi asli bagus pas di rekam kok jadi jelek ? 🙁

Reply

Bang yg fersi gratis kan cuma 45 detik,trus kalo mau nggabungin jadi satu gimana,biar nggak 45 detik aja

Reply

yang gratis tidak tersedia di negara anda tulisan di HP ku 🤣🤣

Reply

Makasih bang emang lagi butuh ni karena aku baru bangun Chanel

Reply

Bang bisa di tambahin musik gak?
Kaya karoke gitu

Reply

Master mau tanya klau rekaman buat video menggunakan keyboard apa harus terpisah rekaman suara vocal dan suara keyboard nya mohon di jawab master makasih 🙏🙏🙏

Reply

Kak boleh beri saran kenapa bm 8000 saya saat di rekord pakai usb dan dan spliter audionya ngak ada

Reply

Ngak ada ko yg gratis

Reply

Bg minta WA nya boleh gach, mau tanya tanya bang🙏

Reply

Sama n-track recomended mana bang?

Reply

Mantul kaka , aku coba 😉

Reply

Bang aplikasi yang bikin horeg seperti brewog ada bang

Reply

Kalo pake souncard v8 gimana ban?

Reply

assalamuallaikum bang, di tunggu tutorial cara seting camera cinema fv 5 pro trimakasih bang

Reply

Ribet njir,cara pakenyaa….

Reply

Z pengen beli alat2 itu.. tpi dimna???

Reply

Sabar bang gw doain semoga budget lu kesampaian

Reply

maksud saya satu hp karoke sambil rekam g bisa kah…dengan mic bm 800 itu

Reply

Sekarang udah ga ada yang versi gratis ya bang??

Reply

La nga.i rase ina naeeeee

Reply

bang kenape udah ga upload arduino lagi di chanel sebelah ?

Reply

Mantap……bang jangan lupa subscribe channelku

Reply

Tambah lagih ilmunya saya suka

Reply

Kaka tolong sambungan ke hp caranya gimana

Reply

makasih mau blajar ngrrap .bantu sbcribe ya

Reply

Mantap bosq👍🏾👍🏾👍🏾

Reply

G jelas hasilnya g d perlihatkan.

Reply

Bang bantu biar subscribernya banyakk gima bantu dong

Reply

1 like buat benerin layar hp 😁

Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *